Lilla Anka design

fredag 23 december 2011

GOD JUL!!!!



Lillejulafton och julstämningen är på topp! Julskinkan är griljerad. Gröten är kokt. Julgodis och julbak är klart! Som stämningshöjare övar äldste sonen "Tomtarnas vaktparad" vid pianot. (Han kan den snart!) Nu skall vi strax tjuvsmaka lite på allt det goda, trots att det snart är mitt i natten! Vi kan ju inte gå och lägga oss med tomma magar! Som om vi någonsin har gjort det!
Här visar jag årets julgran, placerad på samma plats som alltid i vårt stora rum med alla fönstren. Ljusen reflekteras så snyggt i treglasfönster! Katten Smulan har också intagit sin sedvanliga plats i julgrans-skogen.
Vid granen står också min "Julkyrka" från 60-talet. Den har jag ärvt av min farmor och det går att tända inuti den och om man vrider på nyckeln så spelar den "Stilla Natt"!

Ikväll tänker jag också särskilt på mitt lilla fadderbarn Nesriya i Etiopien! Undras om hon och hennes familj firar jul? Det vet jag ju inte. Hoppas att hon har det bra!
Jag har skickat julklapp och extra pengar nu till jul!
Tack alla ni som handlar från "Lilla Anka-design". Ni hjälper mig att hjälpa en familj och Barnfondens arbete i deras by. TACK ALLA, OCH GOD JUL!

3 kommentarer: