Lilla Anka design

måndag 26 december 2011

En grön jul!


Hoppas att julen har varit god! Här i Skåne har det varit en grön jul: 8 plusgrader och småregn mest hela tiden. Förutom en stund på julaftons eftermiddag då solen tittade fram. Då trodde jag att det skulle bli kallt och frostigt. Men icke!!
Jag har inte heller sytt särskilt mycket. Jag har arbetat lite, så är det ju de här stora helgerna när man arbetar i kyrkan, och det är så roligt! Kyrkan full, många barn och ungdomar engagerade i julspel, sång och musik.
Sedan har julhelgen ägnats åt att umgås med familj och släkt, som sig bör när det är jul. Ikväll invaderas vårt hem av släkten och just nu råder "lugnet före stormen" i vårt hus.
Jag passar på att blogga lite innan jag sätter igång med maten ( Ni behöver inte vara oroliga, den är förberedd sedan tidigare!)
Tänkte visa en "Emil-skjorta" som syddes dagarna före jul, men som inte varit med här i bloggen. Med sin färg illustrerar den ganska väl vår gröna jul! Skjortan skall skickas till Finland, undras om det är grönt också där eller om det är "riktig" vinter?
Ha en fortsatt bra julhelg!

1 kommentar:

  1. Skrollade neråt och fick syn på Emil skjortan...
    Vilken storlek är den? Skulle så gärna vilja ha en till lilleman, 8 månader (storlek 80). Så att syskonen skulle matcha varann...
    Susanne

    SvaraRadera