Lilla Anka design

tisdag 14 februari 2012

Värmande hjärtan!


Förra vintern sydde jag ett antal sådana här vantar i filtad ull. Så många att jag nästan blev riktigt trött på dem!! Så önskade sig min bästa vän ett par och jag tänkte att jag måste ju skärpa till mig och sy ett par till henne. Tji fick jag(och hon)! Jag sydde fel! En del satte jag avigt och det var supersvårt att sprätta. Vantarna stoppades ner i en låda och glömdes bort!
I lördags var jag bjuden till henne på tjejmiddag med anledning av hennes födelsedag. När hon ringde och bjöd mig sa hon lite försynt att hon fortfarande önskade sig ett par sådana där vantar......
Nu hade jag ju vilat mig lite från vantsömnaden så jag plockade glatt fram de bortglömda vantarna och sydde om den felaktiga.
De här vantarna dekorerade jag med hjärtan. Det blev liksom ett par "Alla-hjärtans-dags-vantar".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar