Lilla Anka design

tisdag 20 december 2011

Ett varmt omslag!


Såg i någon blogg(jag minns inte vilken! SYND!)att det lottades ut en typ av kjolar som man liksom tar utanpå byxor när det är kallt. De var i fodrat vindtyg och knäpptes med en lång dragkedja längs hela sidan. Jag hade gärna vunnit en sådan eftersom jag ofta fryser om baken och ländryggen på vintern. Men tyvärr var utlottningen avslutad när jag såg den och för den delen så brukar jag aldrig ha tur i lotteri....bara i kärlek.....!:)
Jag letade upp försäljningsställe och pris. Den var DYR!
Kreativ som man är så tog jag itu med ett nytt projekt. "Jag kan väl sy en kjol själv", tänkte jag. Drog mig till minnes att jag sett något liknande i kort modell i kokt ull i somras på en hantverksmässa. Men det var liksom inte aktuellt med kokt ull mitt i sommaren!
Jag hade en bit ull hemma som räckte precis till en kjol, rak modell med några insnitt för bra passform och bred resår på insidan för att hålla formen bättre i midjan.
En styck delbar tvåvägs dragkedja, 50 cm lång, inhandlades och syddes i mitt fram.
Tadda!!!! Kjolen är färdig! Enkel att ta på över byxor eller leggings om man fryser, men går även bra att använda just som kjol! Dragkedjan kan man dra upp lite nertill om man vill ha en slits. Priset för denna skapelse (om man inte räknar med arbetstiden) blev ungefär 20% av vad den kostar i den fina butiken. JAG ÄR NÖJD MED MIN KJOL! OCH VARM OM BAKEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar