Lilla Anka design

torsdag 6 januari 2011

Kan man locka fram våren???





Nu tror jag att jag fått spunk! Blev så sugen att sy något i vårfärger. När jag kom på att jag har en hel del av det här underbara "Forrest-tyget" kvar, så har symaskinen gått varm. Jag bara älskar det här tyget! Helt underbart roligt, färgstarkt och kanske lite väl stormönstrat, men jag är väl lite skadad..som gillar det menar jag!? Eller??
Det blev en skjorta i stl 86 med infällda bitar grönrutigt tyg, inte för att tyget höll på att ta slut utan för att jag tyckte att det var kul att göra så.
En ärmlös klänning, stl 86/92 med oket fodrat i samma grönrutiga som på skjortan.
Och så en klänning med kort ärm i stl 98/104.
Mitt andra par sockar av regnbågsgarnet har också blivit slutförda. Jag tyckte att de liksom matchade tyget med sina färger så de fick vara med på ett hörn. Synd bara att garnet var skarvat så att det blev markerade ränder på en istället för att färgerna bara flöt över i nästa nyans...men men jag får väl vara nöjd i alla fall!

3 kommentarer:

  1. Åh vilka coola sockar och gulliga klänningar!!

    SvaraRadera
  2. Sånt du lockade julen! Våren är snart här! Sockorna älskar jag! Allt är ju fint!

    SvaraRadera
  3. Supersöta!! Jag har oxå det tyget, är så fint, men jag har tänkt använda det till att klä en barnfåtölj, om man bara kommer till skott nån gång...Det är ju som sagt stormönstrat men oj så fint det blev till kläder ändå!!!!

    SvaraRadera