Lilla Anka design

lördag 8 januari 2011

Fia-Lisa gör entré som mannekäng!




Vilket underbart loppisfynd!! Jag har varit på min absoluta favorit-loppis idag! Har inte köpt särskilt mycket tyg. Det fanns inte så mycket som var något att ha och så har jag ju en del...
MEN ......vad ser jag???? Upp ur en fullproppad mangelkorg sticker ett litet ben med en svart tygsko! Jag drar i benet och upp får jag en helt underbar handdocka eller vad man nu skall kalla henne, för hon är rätt stor. Man kan sticka in en hand bakifrån in i munnen så att hon kan "prata" och i ärmarna kan man också sticka in armarna så hon får armar och händer.
Tänk att någon kan ha hjärta att trycka ner en sådan underbar docka i en korg på en loppis bland annat krimskrams. Hon är tydligen helt ny och oanvänd, o-lekt också! Hon har nämligen lappen kvar på handen så man ser att hon kommer från "Rubens barn". Jag gick naturligtvis in på deras hemsida och ser de helt fantastiska dockorna som de säljer, både stora och små. Gå in på www.rubensbarn.com och titta om du är nyfiken och intresserad. De små dockorna är så underbara att ge till barn!
"Min" är om jag skall vara ärlig lite grotesk och väl stor för ett litet barn.
Hon heter Lisa enligt hemsidan. Eftersom min bästa väninna också heter det så får dockan heta Fia-Lisa hos mig.
Egentligen tänkte jag att jag skulle ha henne på jobbet, men hon får faktiskt tjänstgöra som mannekäng hemma i syrummet. Ibland kan hon få följa med på jobbet! Klänningen hon provar är i stl 86/92 och den sitter som en smäck. Stl 98 är nog hennes rätta storlek.
Var så säkra: Fia-Lisa får ni se mer av.

3 kommentarer:

  1. Oj oj vilken tur du har som hittade en modell till dina fina klänningar som du syr. Underbart att fynda eller hur. Man kan leva länge på den känslan. Måtte lyckan vara med oss på loppis i detta nya år.

    SvaraRadera
  2. Haha, silken fynd, jag varit där idag och rensade på tyger, och det var Pingskyrkan du har varit, letade efter dig, hade känslan hela tiden att du var där, du får väl ringa nästa gång, vi kommer inte bråka för samma docka inne där, hahahahaha, inte, jag lovar!

    SvaraRadera
  3. Jag var någon gånng efter 11 där, hoppas på en utflikt så snart som möjligt tillsammans! KRAM!

    SvaraRadera