Lilla Anka design

tisdag 5 mars 2019

Retrotyg blir retrostuk!

Jag har fått en hög tyger av en härlig vän! Hon syr inget mer och hade samlat på hög! Jag "hjälpte" henne att sortera. Det fanns en hel del användbart för mig och annat som lades till en insamling.
Ja, jag syr en del fortfarande om ni undrar, lite till en alldeles särskild liten unge och lite annat när jag hinner med. Att sticka och virka i TV-soffan är också avkopplande tycker jag, så det blir en del av det också.
Men nu kommer jag nog att sy en del av "A´s" tyger. Först en enkel förklädesklänning i 60-talsmodell, fast rätt tidlös tycker jag. Det här tyget minns jag från min egen barndom och det passar bäst till denna sortens enkla klänning.
Fortfarande syr jag till förmån för min flicka i Etiopien. Hon är inte så liten längre och jag ska berätta mer på fredag, då det är "Internationella kvinnodagen"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar