Lilla Anka design

fredag 18 augusti 2017

Lillkusinens nya tröja!

En liten tröja är allt jag har producerat denna semester plus lite annat små-stickat! Men så har vi ju varit på medeltidsveckan i Visby och det var en del att fixa på medeltidsstassen!
Den här tröjan är till en liten nyfödd kusin! En lite större kusin fick en liknande med stjärnor i våras. Jag tyckte att det var så fint med stjärnorna på rad runtom livet när jag såg mönstret, men jag tyckte att det var svårt att få det snyggt vid garnbytet. Antingen dra långa trådar på baksidan eller ha små nystan garn för varje stjärna? Jag provade båda sätten i våras och inget blev jag nöjd med. Så den här lilla baby-tröjan blev utan stjärnor. Lika fint det tycker jag.


Nu börjar jag att känna att det är dags för lite höst-sömnad så jag tänkte sy i lite röda, orange och gula tyger. På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar