Lilla Anka design

fredag 14 oktober 2011

Någon som undrar hur det går med min kappa?



Nja.....så där, skulle jag väl svara på det! Det är minsann lite pyssel att sy en kappa i vuxenstorlek även om jag inte är av den storvuxna typen! "Vad liten du är!" har mellanstadietjejerna på jobbet börjat säga.....Hmmmm!?` Men nu när jag syr kappa till mig själv är jag rätt nöjd med att den inte är större. Tungt tyg och LÅNGA sömmar!
Just nu håller jag på att knåpa med knäppningen fram. Har inte riktigt bestämt mig för hur den skall se ut, så den får ni inte se!
Sedan har jag tänkt att det skulle vara en del dekor på kappan, annars tror jag att den blir lite för tråkig, får se hur mycket det blir.
Jag kan ju visa lite av kappan tex tyget, ryggen och huvan! Tyget tycker jag är ganska fint: Jag vet inte om det syns på bilderna men det är någon sorts ylleblandning som är svart-brunt melerat med små inslag av petrol och mässingsfärg. I dekoren tänkte jag använda petrol och mässingsfärg.
Tyget som jag fodrat huvan med är ett fint gammalt tyg som Maija Isola, Marimekko, designat. Tänk att jag vågade klippa i det! Det har legat i min hylla och ropat på mig, men det har tagit emot att använda det. Men nu har jag klippt av en liten bit. Här är bildbeviset!

4 kommentarer:

  1. Visst är det otympligt med vuxen plagg. Just därför håller jag mig till de små söta barnkläderna.

    Det måste vara kaos i mitt huvud med tanke på hur mitt syrumm ser ut. Det är verkligen omöjligt att hålla ordning där. Jag försöker men det tar bara två dagar så ser det ut så igen.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Den kommer nog att bli superfin och med Isola i luvan så kan det inte bli fel :)

    SvaraRadera
  3. Jag är också en kortis som trots min längd tycker att det blir så mycket tyg i maskinen när man ska sy vuxet. Tyget och fodret är superfint, följer med spänning din kappa ;).

    SvaraRadera
  4. Ser jättebra ut redan tycker jag!

    SvaraRadera