Lilla Anka design

fredag 21 oktober 2011

Kappan klar! (tror jag)






Min kappa är klar, tror jag! Man vet aldrig om jag får ett infall och gör något mer på den, tex något mer broderi. men jag tycker inte att det skall vara för mycket. Lagom är bäst! Som den är nu så är den dekorerad med "guld-brunt" sammetsband och jag har sytt sömmar med petrol och lite olika bruna färger. På en av fickorna blev det en blomma! Även på skärpet mitt bak i ryggen där jag sytt fast det i kappan sydde jag en liten blomma. I nederkanten bak gjorde jag en egen logga: "made by ART" . ART är ju mina initialer och jag tycker att det är lite kul att använda dem på något jag gjort. ART kan ju tolkas på annat sätt också.
När jag ändå satt i syrummet idag passade jag på att sy mig en enkel kjol. Varför tramsa med avancerad linning och knäppning när jag ändå har en lite längre blus eller tunika över? Jag blev inspirerad av Rino´s fina kjolar när jag sydde den här. Kanske borde jag sy en i lite färggladare tyg också.
Här serverar jag bilder på kappan, lite detaljbilder och min nya kjol som jag faktiskt hade på mig direkt och trivdes riktigt bra i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar