Lilla Anka design

fredag 17 juni 2011

Prinsess-klänning och jag virkar nåt grönt...




Jag hade en bit rosa taft som länge legat och värmt min lilla tygsamling till ingen nytta och ett otestat mönster från 70-talet. Så det var bara att sätta igång och sy! Jag sydde den största storleken, stl 4 år. Men jag undrar hur stora 4-åringarna var på 70-talet? Den här klänningen passar nog stl 130-140! Det blir nog inte att jag syr nåt mer efter det här mönstret!
I övrigt tycker jag inte att den blev så tokig faktiskt. Oket fodrade jag med cerise fodertyg, samma tyg blev en volang nertill. Volangen är fastsydd på insidan, så det ser lite ut som en underkjol.
Klänningen har dragkedja i ryggen och ett brett cerise sidenband att knyta baktill. Så kan man reglera vidden lite. Kjolen är ganska vid nertill, så om man dansar är den som en "snurrekjol"!
Så är jag igång och virkar lite igen. Nu virkar jag i grönt...

1 kommentar:

  1. Till mig! Du är gullig du! Saknar dig, du får komma och hämta material och drycka kaffe nu när jag är frisk, nästintill!

    SvaraRadera