Lilla Anka design

måndag 29 juni 2015

Vad håller jag på med?

Ja, vad är det som händer? Inget inlägg på flera veckor! Sanningen är att jag har tagit en liten paus från barn-klänningssömnaden. Den får vila lite medan jag syr i ylle och sidenbrokad! Jag håller på med årets medeltids-stass.
Liksom flera år tillbaka så kommer vi att tillbringa en del av sommaren klädda i medeltidskläder, vilket är mitt andra stora sy-intresse. I år är jag också med i en "manuskriptutmaning" i en grupp med folk som också har detta intresse. Utmaningen är att välja ut en person på en medeltida/vikinga/renässansmålning och försöka återskapa hela den personens klädsel.
Kanske har jag tagit mig vatten över huvudet när jag valt en person på den belgiske 1400-talskonstnären Rogier Van der Weydens triptyk som finns på Louvren i Paris!!!!
HJÄLP! Jag bara säger det!!!! Vi får se hur det går!
Så här ser den ut!
Och här är början till min klänning. Jag har lite kvar att sy kan man säga!

1 kommentar:

  1. Det där kommer bli jättebra.. Jag har ett minne av att dina kostymer brukar var hur fina som helst!

    SvaraRadera