Lilla Anka design

tisdag 17 februari 2015

Rött är sött!

Det finaste retrotyget har jag nu vågat sätta saxen i! Detta röd/vit/rosa tyget har jag också haft i grönt. Tyvärr är det slut, tror jag.......eller så ligger det längst ner i någon av tyghögarna. Så länge, tills det kanske dyker upp får jag sy i rött och rosa! Egentligen har jag haft lite svårt för rött och rosa tillsammans, men det här tyget är ju bara så fint.
Oket fodrade jag med ett annat retrotyg i brunt och vitt. Kom i all hast på att jag skulle göra en rosett av ett rosarutigt band och sätta på. Den syns kanske inte så mycket bland alla blommor och blad, men kan vara kul med något extra på en annars ganska enkel klänning. Stl 92. Kanske dags att sy något som är lite större!



3 kommentarer:

  1. wow, vilket fint tyg, helt i min smak...!
    Och varje gång jag kikar in här känner jag att jag borde sy lite mer. Kanske lite vårkläder snart?!

    SvaraRadera
  2. haha, ja det är inte alltid lätt att veta när en har mycket tyg ;)
    Jaga gillar rött och rosa. Piggt och glatt. Superfint.

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint tyg och fin klänning blev det, tur att du vågade sätta saxen i det ;)

    SvaraRadera