Lilla Anka design

fredag 19 december 2014

Två lika!

Jaaa, jag lyckades sticka två lika raggsockar! Jag brukar ha svårt för det eftersom jag inte så ofta följer ett mönster utan stickar lite som jag tycker. Det gjorde jag den här gången också. Jag har kombinerat några olika beskrivningar och bestämt lite efter hand hur jag ville ha dem. Men den här gången har jag skrivit upp hur jag gjort. På så vis har jag ju skapat min egen beskrivning. Rätt nöjd blev jag med dem. De är lite för tjocka att ha i stövlar tror jag så de får bli innesockar. Skönt eftersom vi har rätt kalla golv. Sedan blev de lite stora, men jag tror att de drar ihop sig vid första tvätten. De är dock inte så stora att jag kan tova dem så jag får tvätta dem försiktigt.
Lite juliga blev de. Jag känner mig nästan som en tomte mor i dem. jag borde kanske sticka en tomteluva att ha till!?

1 kommentar: