Lilla Anka design

söndag 30 november 2014

När första ljuset brinner......

....står julens dörr på glänt! Jaa, så härligt, nu börjar den fina adventstiden! Stjärnor och ljusstakar, sång och musik som jag älskar!
Första advent inledde vi med besök i en nästan fullsatt kyrka! Härligt att fira i en kyrka med anor från medeltiden och mycket stämning bara i väggarna. Men också underbart att den fylls av liv, med barn och familjer, äldre och ungdomar, sång och musik, orgel och trumpetspel, även i nutid.
Nu startar också Svenska Kyrkans julkampanj "Låt fler få fylla fem", ett mycket viktigt projekt för att göra en insats för världens barn.
Utöver det jag skickar till mitt fadderbarn den här månaden så tänkte jag att om det kommer in mer på mina syprojekt så skall de pengarna gå till detta. Jag kommer att skriva mer om det senare men om du är nyfiken så kan du gå in på www.svenskakyrkan.se och läsa mer.
Önskar er en riktigt SKÖN FÖRSTA ADVENT!

1 kommentar:

  1. Jag älskar adventstiden... och just sådär är fint att fira.
    Här hade vi en fullsatt konsert i går kväll med insamling till utsatta barn i Kongo, och ikväll kör vi igen. Men här på förmiddagen har vi haft adventslugnt här hemma. Skönt det!

    SvaraRadera