Lilla Anka design

tisdag 22 juli 2014

Thekla the kitchenaid!

Idag har Thekla arbetat i vårt kök! Thekla är en saftkokare som jag nästan hade glömt att vi hade. Jag hittade henne när jag städade förrådet. Hon stod bland alla mina hästsaker som vilar inför hösten. Hon kände sig lite felplacerad och blev så tacksam för att jag grävde fram henne.
Sedan frostade vi av våra frysskåp och hittade massor av bär från förra(och förrförra!) året! Jahapp, Thekla fick genast sätta igång att arbeta. Ikväll blev det saft av röda vinbär och körsbär! Riktigt god blev den, och så bra att bären kommer till användning. Det kommer att bli ännu en sats saft av någon annan bärkombination: Vinbär/björnbär? Kan det vara något?

Medan Thekla har jobbat  har jag tagit igen mig med att börja sy en liten väska till min medeltida dress. Den skall ha axelrem, knäppning och någon dekoration också!

Katten tyckte att det var för varmt att arbeta idag så hon har legat lite lätt avslappnat på ett draperi i mitt syrum!
Jodåsåatte!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar