Lilla Anka design

fredag 18 juli 2014

Det tar sig!

Medeltidsklänningen är snart färdig! Nu har jag sytt snörhål fram och satt runda knappar på ärmarna och sytt in klänningen i ryggen för att den skulle bli lite tajtare. Nu skall den bara fållas och sömmarna skall fällas. Allt detta görs för hand så kanske spar jag det till att pyssla med på färjan över till Gotland. Man måste ju ha lite att pyssla med i tre timmar.
Nu syr jag på en särk(underklänning) i tunt naturfärgat linne. Sedan hade jag tänkt att jag skulle hinna med att sy en sk pilgrimsväska i ylle, fodrad med linne och med broderier utanpå. Får se vad jag hinner!
Konstigt, varje år har man 51 veckor på sig tills nästa medeltidsvecka men de sista veckorna blir alltid ett upplopp, då jag har ett antal projekt som jag vill färdigställa! Att man inte lär sig! Men roligt är det!

1 kommentar:

  1. Jättefin blir den! Nej man lär sig aldrig, allting måste göras i sista stund ;)

    SvaraRadera