Lilla Anka design

torsdag 25 juli 2013

Panda? På huvudet?

Vem vill ha en panda på huvudet???
Ja, inte vet jag! Men i vintras såg jag några så roliga mössor i en tidning. De var stickade som olika djur. I TV-soffan stickade och virkade jag så en vit mössa med svarta detaljer. Det skulle bli en Panda-mössa. Jag gillar ju inte att följa beskrivningar så jag stickade och virkade lite på måfå. Sedan har bitarna blivit liggande. I det fina vädret satt jag idag på vår altan och sydde ihop det stackars djuret. Resultatet blev den här mössan. Jag vet inte om den liknar en panda precis.........men kanske att någon 2-4 åring kan tycka att den är lite rolig. Den är nog varm med alla påsydda delar så det lär dröja innan den kan användas. Ingen sommarhatt precis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar