Lilla Anka design

onsdag 17 juli 2013

Mönster???

-Nej, det brukar jag inte använda! -Jo, förresten, mönster som jag fixar själv. Genom att få inspiration av bilder och plagg jag ser ritar jag mina egna. Lite mått som jag har läst mig till och provat fram så växer ett nytt "Lilla Anka-mönster " fram. Jag har en hel box full med mönster och många tidskriftssamlare med handarbetstidningar, men jag brukar bara titta på bilderna! ;)
Idag har jag städat syrummet och insett hur mycket jag har!!! Kanske dags att rensa ut lite?!
Jag har också sytt en ny solklänning fast mer än halva sommaren har gått. Hemska tanke! Sommaren borde vara dubbelt så lång.
Klänningen har halterneck eller vad det heter, band att knyta i nacken. Baktill är det resår som håller den på plats. Mönstret ritade jag häromkvällen när det dök upp i huvudet på denna sytok!
De närmaste veckorna kommer jag nog att ägna mig åt att sy i ylle och linne för nu närmar sig den magiska vecka 32: Medeltidsveckan i Visby där jag är en trogen gäst/deltagare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar