Lilla Anka design

söndag 17 februari 2013

Gardin? Nej, söndagsklänning!

Jag fortsätter min tygfasta: har sytt en klänning av tyg som varit gardin, men aldrig använd. Fodrat ok och spets i nederkanten gjorde den till en söt söndagsklänning!
Dessutom tänkte jag utvidga min fasta lite. Jag klarar inte att fasta när det gäller mat, jag blir alldeles för "låg", blodsockret faller och jag blir sjuk helt enkelt. Nej, det är jämnt intag av föda som gäller för min del, nyttig mat, då mår jag bäst.
Vad min utvidgade fasta gäller är några tankar som jag fick till mig idag av en vän och präst: Fasta från negativa tankar och känslor, försöka tänka mer positivt, fasta från missunsamhet, modlöshet, misstänksamhet, avundsjuka.......you name it!!!
Det finns så mycket att glädjas över, vara nöjd med, många härliga människor, jag duger och livet är för kort för att gå runt och vara "låg"! Det ska  va` gott och leva annars kan det kvitta!!!
Nåja, min fasta gäller också att dela med mig till den som har det lite sämre. Jag skickar lite extra till mitt goa fadderbarn i Etiopien. Vilken förmån att få vara med och stötta det fina arbetet som Barnfonden utför i hennes by! Och det märks knappt i mitt eget liv, jag menar, vi har ändå mat på bordet, hus, kläder och allt som behövs för att leva. Amen!

3 kommentarer:

  1. vilken söt klänning, fint tyg!
    Jag hörde några liknande ord idag, tyckte det var så bra! Du var inte i ängelholm...?

    SvaraRadera
  2. Jodå, så atte, i Ängelholm var det! Var du där?

    SvaraRadera
  3. Vi hälsade på min svåger & svägerska som är medlemmar där... Det var inte du i mintgrön blus som jag trampade på flera gånger när jag & Gideon gick ut och in...? :-)

    SvaraRadera