Lilla Anka design

måndag 21 januari 2013

Livet återvänder!

Det blev inte många fynd på helgens loppis! Det gör inget , sa min man, syrummet är ju överfullt! Så jag gick hem och sydde två klänningar i några tyger som är helt nya men i retro-stil. Båda klänningarna kantades med rosa snedslå och så blev det lite dekorationer i form av spets eller sigsagband. Kanske jag har lite användbara tyger i alla fall!? Det jag hittade på loppisen var en "Sömnad och handarbete" från 1980. Nostalgi.....då var jag tonåring!!! Och sedan köpte jag 3 m svart ylletyg för 40 kronor. Det får bli något till medeltidsveckan av det! Inte så tokigt ändå! Det finns nog hopp om livet i alla fall ;) Nu börjar vi planera för semester,lite resor, vår och sommaraktiviteter! Har ni märkt att det har blivit lite ljusare? Jag märker det framför allt på kvällen, det är ju nästan ljust till kl 17.00! Tjoho, det blir nog vår i år också!

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag känner igen mig i att tappa inspirationen. Haven tröst; den kommer åter! Och ser ju ut som den redan gjort, jättefina klänningar. Resor: Addis i september/oktober. Du får gärna göra mig sällis.

    SvaraRadera