Lilla Anka design

söndag 15 juli 2012

Test a´la 80-tal!

Har testsytt en klänning efter ett mönster som jag hittade i en 80-tals tidning! Blev ganska bra, men helt nöjd är jag inte. Trycket på tyget var sådant att det kunde vara både upp och ner. Men naturligtvis råkade jag lägga ut mönstret för oket så att de flesta valar fram är upp och ner. Det är det första som jag är missnöjd med, fast det har ju inte med mönstret att göra. Men sedan var det svårt att få till skarven mellan ok och kjol så att det blev bra, så det får bli en liten korrigering av mönstret om jag syr fler av den här sorten. Först tyckte jag att klänningen såg väldigt vid ut, men när jag mätt på andra klänningar i samma stl så är det ungefär lika. Det är nog modellen som gör att den ser stor ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar