Lilla Anka design

fredag 28 oktober 2011

Övning ger färdighet!?



Jag hittade en bit marinblå velour och tänkte att jag skulle öva mig lite i att sy i mjuka tyger. Det finns ett visst önskemål om det!
Jag sydde ett par byxor med turkos muddar och en stjärnapplikation. Resultatet blev väl helt ok!? Men jag tycker fortfarande att det är mycket roligare att sy i fasta bomullstyger! Får se om jag syr något mer i plysch, jag har nämligen några olika färger som bara ligger till ingen nytta. Tygerna är så fina att titta på.....men så tråkiga att sy i!
Nu syr jag en kappa igen....i fast tyg och lite mjukt! Fast denna är många storlekar mindre än den förra! Den kommer snart på bild här i bloggen!

1 kommentar:

  1. Jättefina. Men oj vad jag håller med dig om det där med tyger; bomull är underbart!

    SvaraRadera