Lilla Anka design

måndag 16 maj 2011

Lilla Ingrids nya klänning!



Här ser ni min nya lilla modell, Ingrid, i stl 60-70! Hon är det senaste tillskottet bland mina provdockor. Köpte henne i förra veckan för en tjuga!
Tyckte att hon behövde en klänning att prova. Den här är i stl 68 och passar alldeles utmärkt. Visst är Retro-åsnetyget fint!? Med orange kantband blev det lite färggladare och spetsen mitt fram med två bruna knappar blev liksom "pricken över i:et".
Dockan har fått namnet Ingrid efter min mamma som är min läromästare och inspiratör när det gäller att sy små klänningar. Hon sydde massor till mig när jag var liten. En del av det kan ni se under etiketten 60-tal.

2 kommentarer:

  1. Jättesöt Ingrid och ännu sötare klänning! =) Kul att se det där tyget i annan färg, jag har i rosatoner!! =)

    SvaraRadera
  2. Verkligen söt! Borde skaffa mig modeller med, har aldrig tänkt på det...fiffig du är.
    Nu börjar höstens Addisresan sakta ta form. Längtar verkligen, och du vet att jag gärna vill ha resesällskap. Kram Annalena

    SvaraRadera