Lilla Anka design

fredag 30 juli 2010

Höst-mus och härligt retro!




En singoallaklänning i det härliga höst-mus-tyget. Denna gången kombinerat med vitt retro-tyg med små blå blommor, rosa spets rakt över livet och blå snedremsa nertill. Det blev fint det också!
Sedan låg ett super-retro-orange-äppeltyg på en hylla och skrek efter mig. jag var tvungen att ägna det lite uppmärksamhet.(Oj, tygerna på mina hyllor verkar ha fått liv!). Så blev det denna super-retro-klänningen/tunikan, klippt av tygets hela bredd, så att de små äpplena blev längst ut på ärmarna. Kunde ju inte bara klippa bort de små! Trumpetärmar och knytband baktill blev pricken över i-et!

2 kommentarer:

  1. Äntligen semester (från alla tre jobb jag skött samtidigt) och fungerande dator! Äppeltyget är ju helt underbart, och modellen suverän. Det är alltid lika kul att gå in på din blogg. Jag blir så glad av det. /Annalena (Bejabus)

    SvaraRadera
  2. Tack Annalena! Jag blir glad av goá kommentarer! Ja, äppeltyget är fantastiskt! Det blir snart lite mer av det! Skall bara fundera ut nåt bra att göra av den bit jag har kvar.

    SvaraRadera