Lilla Anka design

tisdag 8 juni 2010

Retro-apelsin och lilla lila singoalla!




Har haft ett tyg från 60-talet i min ägo ett tag och funderat på hur jag bäst skulle utnyttja de fina frukt-bårderna (apelsiner tror jag att det skall vara). Kom på att jag kunde ha en söm mitt fram så blev det två apelsinrader framtill och helt randigt bakstycke. Blev en söt sommarlätt retroklänning.
Sedan blev denna lilla lila singoalla till! En fin naturfärgad spets från förr sattes i nederkanten och den känns lite mer arbetad.
Just nu längtar jag efter sommarlov! Snart, snart är det verklighet!Tänk att jag har förmån att ha det! Hoppas på fint väder och mycket kreativa ideér. Det börjar bli dags att sy lite inför årets medeltidsvecka. Brukar ju ha någon ny klänning varje år!
Sonen behöver ju också nya linnebyxor tills dess, han har ju vuxit! Dessutom envisas han med att gå på HÖGA styltor den veckan och byxorna skall ju räcka ner till marken! I år skall de vara svarta och ljusgröna! Nåja, kul att man kan sy till sina egna pojkar ibland fast de är stora nu!
Återkommer med lite bilder på medeltidskläder om nu någon börjar bli sugen på att få se lite av den garderoben!

3 kommentarer:

  1. For et herlig tøy og søte kjoler! Det er så utrolig gøy med retro.

    SvaraRadera
  2. Jag måste få säga att du syr många fina klänningar i färger och mönster som man blir glad av :)

    SvaraRadera
  3. Tack! Jag älskar färger och mönster! Visst blir man lite gladare av det???

    SvaraRadera