Lilla Anka design

måndag 11 januari 2010

Nattarbete-kattarbete: "Hello Kitty"!




Så blev det en "Hello Kitty" - klänning till! Mitt i natten! Men katter är ju nattdjur, så varför inte? Denna gång efter ett 50-talsmönster som jag har men som jag ändrat lite. Stl 104! Det blev rosa knytband med små gråbruna prickar och samma band pryder insidan av den lilla holk-ärmen (undras om det heter så?) Framstycket är avskuret och rynkat, ovanför rynket sitter ett sick-sack-band. Den kommer nog ut till försäljning på Tradera, eller om det är någon som läser det här som vill ge ett bud innan jag lägger ut den! Det är bara att höra av sig! Jag syr också på beställning om någon har önskemål om det och lite beroende av tygtillgången förstås!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag var ju tvungen att titta in hos dig. Vi heter ju nästan samma, ju :-)
    Vilka fina klänningar du syr.

    SvaraRadera
  2. Kvack! Ja, tänk så mycket Ankor det finns i blogg-dammen! Tack för din kommentar angående mina klänningar!
    Jag har kollat in hos dig också, du är en hejare på smycken. Det höll jag också på med ett tag, blev lite sugen på att göra nåt nytt nu när jag såg dina !

    SvaraRadera