Lilla Anka design

torsdag 13 februari 2014

Struktur?

Jag har ingen som helst struktur eller ordning i mitt syeri och skapande!
Jag bara syr eller stickar/virkar det som faller mig in! När andan faller på så att säga!
I kväll har jag börjat sticka sockar av ett härligt multifärgat sock-garn i ull! Och jag som snart tror att våren är här! Hur tänker jag egentligen? Inte alls!
Islandskoftan ligger nästan färdig i sin påse. Den skall "bara" klippas upp mitt fram och stickas kanter på! Hu, hemska tanke! Klippas upp?
Visserligen skall man sy med tät symaskinssöm på vardera sida om klippet, men ändå. Det tar liksom emot. Vågar inte riktigt. Tänk om hela stickningen repas upp!? Snart, snart skall jag ta mod till mig och sy och klippa!
Så länge har jag sytt ännu en klänning. Ett säkert kort, väl beprövat mönster och inga maskor som springer iväg!


1 kommentar: