Lilla Anka design

söndag 12 januari 2014

7 dagar!

Ikväll kan man se filmen om medeltidsveckan i Visby på TV!
Jaaaaa, och jag och min familj är nästan med!!! Åtminstone vet jag att vi står en bit ifrån och bevittnar när "extradottern" och hennes pojkvän blir intervjuade! Så "lilla loppan" är med i filmen, om än bara i någon minut!
Jag kommer att sitta bänkad och se den igen. Ja, för jag har redan sett den, på storbild, utomhus, sittande i slänten vid domkyrkan i Visby sent en kväll i augusti 2013. Mycket folk var där och det var rena feststämningen! Härligt!
Medeltidsveckan har vi besökt så gott som varje år sedan 1999 och det har blivit sytt ett antal olika typer av medeltidsplagg. Mer eller mindre snygga och mer eller mindre historiskt korrekta. Vissa år har vi varit mer nördiga än andra och allt skall vara perfekt. Andra år har vi varit mer loja och använt det vi tyckt var skönast eller snyggast oberoende av hur "rätt" plaggen har varit. Men oavsett det så är vecka 32 i Visby årets trevligaste vecka för mig och min stora familj. Då umgås vi alla vuxna, syskon, barn, extrabarn, extraföräldrar, pojkvänner, flickvänner .......... i en härligt rörig och avslappnad storfamilj!
Nedan en liten bildserie: Kläder och folkvimmel från medeltidsveckan 2013!






Uj!!! Nu längtar jag till vecka 32, bara 30 veckor dit!

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit där men det ser ju väldigt mysigt ut. Och kul att ni syr och fixar så till det varje år.

    SvaraRadera
  2. Då måste jag kika på nätet om man kan se den!! Vilken fin klänning du har sytt! =)

    SvaraRadera