Lilla Anka design

söndag 13 oktober 2013

Julklappar!

I en tysk handarbetstidning som har legat ett tag bland mina mönster fanns beskrivningar på lite småväskor/necessärer. De är så fina och söta men jag har dragit mig för att testa och sy eftersom beskrivningarna är på tyska. Ny plockade jag fram min "skol-tyska" och gjorde ett försök. Jag förstod inte allt där stod men efter lite funderande och klurande så blev det minsann två små väskor. 
Resterna från den förra klänningen räckte precis och så fodrade jag dem med svart stjärntyg. Det där med fodret var lite klurigt, speciellt i den med dragkedja. Jag lyckades faktiskt att få det riktigt bra och jag är rätt nöjd med resultatet.
Kanske kan de bli små julklappar? 


2 kommentarer:

  1. så fina... den vänstra stängs den bara med en liten hyska?

    SvaraRadera
  2. Den vänstra knäpps med en ögla om knappen.

    SvaraRadera